П Р А В И Л Н И К
О ОРГАНИЗАЦИЈИ И СИСТЕМАТИЗАЦИЈИ ПОСЛОВА
САДРЖАЈ
- I. ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ
- II. ОРГАНИЗАЦИОНИ ДЕЛОВИ ПОСЛОДАВЦА
III. ОРГАНИЗАЦИЈА И СИСТЕМАТИЗАЦИЈА ПОСЛОВА
- Групе радних места код Послодавца
1.1. Руководећа радна места
1.2. Радна места у образовању и васпитању – наставно особље
1.3. Пратећи и помоћно-технички послови
1.3.1. Правни, кадровски и административни послови
1.3.2. Финансијски и рачуноводствени послови
1.3.3. Послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите
1.3.4. Послови услужних делатности
1.3.5. Остали послови подршке
- Послови на којима се рад обавља с непуним радним временом
- Број извршилаца и опис послова
3.1. Руководећа радна места
3.2. Радна места у образовању и васпитању – наставно особље
3.3. Пратећи и помоћно-технички послови
3.3.1. Правни, кадровски и административни послови
3.3.2. Финансијски и рачуноводствени послови
3.3.3. Послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите
3.3.4. Послови услужних делатности
3.3.5. Остали послови подршке
- Услови за избор директора и за распоређивање на радно место помоћника директора
- Услови за пријем у радни однос код Послодавца
5.1. Општи услови за пријем у радни однос
5.2. Услови за пријем у радни однос на радним местима у образовању и васпитању – наставно особље
5.3. Услови за пријем у радни однос – пратећи и помоћно-технички послови
5.3.1. Правни, кадровски и административни послови
5.3.2. Финансијски и рачуноводствени послови
5.3.3. Послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите
5.3.4. Послови услужних делатности
5.3.5. Остали послови подршке
- IV. ПОСЕБНЕ ОДРЕДБЕ О ЛИЦУ ЗА БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
- V. ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
На основу члана 24. ст. 1 – 4. Закона о раду („Службени гласник РС“, бр. 24/05, 61/05, 54/09, 32/13, 75/14, 13/17-УС и 113/17), чл. 119. став 1. тачка 1) и 126. став 4. тачка 19) Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“, брoj 88/17,27/18 и10/19 , 6/20 и 129/21), чл. 30-32. Закона о запосленима у јавним службама („Службени гласник РС“, брoj 113/17) и Уредбе о Каталогу радних места у јавним службама и другим организацијама у јавном сектору („Службени гласник РС“, бр. 81/17 и 6/18), вд директор Основне школе „Сремски фронт“ у Шиду (у даљем тексту: Послодавац), дана 1.9. 2022. године донео је
П Р А В И Л Н И К
О ОРГАНИЗАЦИЈИ И СИСТЕМАТИЗАЦИЈИ ПОСЛОВА
- I. ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 1.
Правилником о организацији и систематизацији послова Послодавца (у даљем тексту: Правилник), утврђују се:
1) организациони делови Послодавца;
2) групе радних места код Послодавца;
3) назив и опис послова;
4) број извршилаца на радним местима;
5) услови за пријем у радни однос;
6) друга питања у вези с пословима код Послодавца.
Члан 2.
Број особа са инвалидитетом, који је Послодавац дужан да има у радном односу, јесте ______, у складу са Законом о професионалној рехабилитацији и запошљавању особа са инвалидитетом.
II. ОРГАНИЗАЦИОНИ ДЕЛОВИ ПОСЛОДАВЦА
Члан 3.
Главни организациони део Послодавца је организациони део у седишту Послодавца (матична школа), у Шиду, улица Мајке Јевросиме 1.
Члан 4.
Остали организациони делови Послодавца су издвојена одељења, и то:
1) издвојено одељење у Беркасову ,
2) издвојено одељење у Бикић Долу
издвојено одељење у Соту
.
Члан 5.
Организација рада у матичној школи и у издвојеним одељењима уређена је Правилником о унутрашњој организацији рада Послодавца.
III. OРГАНИЗАЦИЈА И СИСТЕМАТИЗАЦИЈА ПОСЛОВА
- Групе радних места код Послодавца
Члан 6.
Код Послодавца постоје следеће групе радних места:
- руководећа радна места;
- радна места у образовању и васпитању – наставно особље;
- пратећи и помоћно-технички послови:
– правни, кадровски и административни послови,
– финансијски и рачуноводствени послови,
– послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите,
– послови услужних делатности,
– остали послови подршке.
1.1. Руководећа радна места
Члан 7.
Руководећа радна места код Послодавца су радна места директора Послодавца и помоћника директора Послодавца.
Директор руководи радом Послодавца уз помоћ помоћника директора.
.2. Радна места у образовању и васпитању – наставно особље
Члан 8.
Наставно особље обавља образовно-васпитни рад, односно послове који се односе на образовно-васпитни рад код Послодавца.
Наставно особље, у смислу одредаба Правилника, чине наставници, стручни сарадници и педагошки асистенти.
Члан 9.
Наставник изводи наставу и друге облике образовно-васпитног рада код Послодавца.
Стручни сарадник обавља стручне послове на унапређивању образовно-васпитног рада код Послодавца.
Педагошки асистент пружа помоћ и додатну подршку групи ученика код Послодавца, у складу с њиховим потребама, и помоћ запосленима ради унапређивања њиховог рада.
1.3. Пратећи и помоћно-технички послови
1.3.1. Правни, кадровски и административни послови
Члан 10.
Правне, кадровске и административне послове код Послодавца обавља:
1) секретар,
1.3.2. Финансијски и рачуноводствени послови
Члан 11.
Финансијске и рачуноводствене и део административних послова код Послодавца обављају:
1) шеф рачуноводства,
2) референт за финансијско рачуноводствене послове
1.3.3. Послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите
Члан 12.
Послове инвестиционог и техничког одржавања код Послодавца обављају:
1) ложач/ домар
1.3.4. Послови услужних делатности
Члан 13.
Послове услужних делатности код послодавца обављају:
- сервирка.
1.3.5. Остали послови подршке
Члан 14.
Остале послове подршке код послодавца обављају:
1) чистачица;
- Број извршилаца и опис послова
3.1. Руководећа радна места
Члан 16.
Директор и помоћник директора обављају послове руковођења радом Послодавца и друге послове, у складу са законом, Статутом Послодавца и Правилником.
Члан 17.
Директор:
1) руководи радом, заступа и представља Послодавца;
2) планира и распоређује послове на помоћника директора и остале запослене код Послодавца;
3) даје смернице и прати реализацију вршења послова из надлежности Послодавца;
4) доноси опште и појединачне акте за које је законом и другим прописима овлашћен;
5) одлучује о правима, обавезама и одговорностима ученика и запослених;
6) врши наредбодавне функције, прати извршење финансијског плана и плана јавних набавки Послодавца и израђује предлог буџетских средстава за рад;
7) располаже средствима Послодавца, у складу са законом;
8) спроводи донете одлуке и опште акте;
9) координира рад Послодавца;
10) израђује акциони план и спроводи мере и активности на осигурању квалитета и унапређења рада из своје области;
11) планира, организује и контролише рад запослених код Послодавца;
12) планира и прати стручно усавршавање запослених код Послодавца и спроводи поступак за стицање њихових звања, у складу са законом;
13) сарађује са родитељима, односно другим законским заступницима ученика, запосленима, органима јединице локалне самоуправе, другим установама и удружењима и другим заинтересованим лицима и институцијама;
14) образује стручна тела и тимове, усмерава и усклађује рад стручних органа Послодавца;
15) обавља и друге послове, у складу са законом, Статутом Послодавца и уговором о међусобним правима и обавезама.
Члан 18.
Послове помоћника директора обавља 1 извршилац.
Помоћник директора:
1) пружа стручну помоћ директору;
2) помаже директору у планирању, утврђивању и спровођењу процеса рада и пословне и развојне политике Послодавца;
3) помаже директору у припремању и доношењу програма и планова Послодавца, предузима мере, организује, координира и одговоран је за извршавање програма и планова;
4) планира и распоређује послове на запослене, прати и оцењује рад запослених;
5) помаже директору у унапређењу организације рада, даје упутства и налоге за квалитетно и рационално обављање послова и задатака;
6) координира рад организационих јединица Послодавца и одговара за успешан, законит рад и радну дисциплину у тим јединицама;
7) разматра и решава организациона питања на основу делегираних овлашћења директора;
8) кooрдинирa рад тимова и органа Послодавца и учествује у њиховом раду;
9) учествује у изради годишњег плана рада и извештаја о раду Послодавца;
- обавља и друге послове по налогу директора и у складу са законом, Статутом Послодавца и уговором о раду.учествује у подели предмета на наставнике, прикупљању података за израду распореда часова и подели разредних старешинстава и организацији дежурства
- израђује 40-часовну радну недељу
- попуњава статистичке податке о ученицима, запосленима и раду школе
- замењује директора у случају привремене спречености директора да обавља дужност директора
-учествује у организацији свих испита у школи
-организује и прати реализацију допунске, додатне, факултативне, припремне наставе и ваннаставних активности
-припрема извештаје за наставничко веће, прати рад одељењских старешина
-обавља и послове наставника у складу са решењем директора и друге послове по налогу директора.
3.2. Радна места у образовању и васпитању – наставно особље
Члан 19.
Код Послодавца постоје следећа радна места у образовању и васпитању:
1) наставник;
2) стручни сарадник;
3) педагошки асистент;
Члан 20.
Код Послодавца постоје следећа радна места наставника:
1) наставник разредне наставе;
2) наставник у продуженом боравку;
3) наставник предметне наставе
Члан 21.
У оквиру радног места наставника разредне наставе, код Послодавца постоје:
1) наставник разредне наставе;
Члан 23.
У оквиру радног места наставника предметне наставе, код Послодавца постоје:
1) наставник предметне наставе;
2) наставник предметне наставе са одељењским старешинством
Члан 24.
Код Послодавца постоје следећа радна места стручних сарадника:
1) педагог,
2) психолог,
5) библиотекар,
Наставник разредне наставе
Члан 25.
Наставник разредне наставе:
1) планира, припрема и остварује све облике нaстaве и другe oбликe oбрaзoвнo-вaспитнoг рaдa, у складу са планом и програмом Послодавца;
2) спроводи индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно-васпитним потребама ученика;
3) спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;
4) прилагођава технике учења, дидактички материјал и рад на часу образовно-васпитним потребама ученика;
5) пружа додатну подршку ученицима из осетљивих друштвених група, талентованим ученицима и ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом и учествује у раду тима за додатну подршку ученику и учествује у раду тима за израду ИОП-а;
6) учествуjе у спровођењу испита;
7) обавља послове ментора приправнику;
8) води прописану евиденциjу и педагошку документацију;
9) обавља послове одељењског старешине;
10) учествуjе у раду тимова и органа Послодавца;
11) учествује у изради прописаних докумената Послодавца;
12) ради унапређивања образовно-васпитне праксе сарађује са родитељима, односно старатељима, запосленима код Послодавца и другим заинтересованим лицима и институцијама у локалној заједници;
13) дежура према утврђеном распореду;
14) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
15) стручно се усавршава;
16) попуњава преводнице и сведочанства
17) обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Наставник у продуженом боравку
Члан 26.
Наставник у продуженом боравку:
1) остварује садржаје образовно-васпитног рада у продуженом боравку;
2) води рачуна о исхрани ученика, стицању радних, хигијенских, културних навика и подстиче ученике на самосталан рад;
3) спроводи индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно-васпитним потребама ученика;
4) планира, припрема и остварује образовно-васпитни рад и активира ученике у слободном времену раднотехничким, производним, хуманитарним, спортским, културно-уметничким, забавним и другим активностима;
5) брине о здрављу ученика и предузима превентивне мере ради очувања здравља ученика, васпитава их и чува;
6) прати развој ученика и резултате у учењу;
7) подстиче ученике на постизање бољих резултата;
8) ради унапређивања образовно-васпитне праксе сарађује са породицама ученика;
9) води одговарајућу евиденцију и педагошку документацију;
10) учествује у раду тимова и органа Послодавца, члан је тима за пружање додатне подршке детету и ученику;
11) дежура према утврђеном распореду;
12) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
13) стручно се усавршава;
14) ________________________________;
15) обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Наставник предметне наставе
Члан 27.
Наставник предметне наставе:
1) планира, припрема и остварује све облике нaстaве и другe oбликe oбрaзoвнo-вaспитнoг рaдa, у складу са планом и програмом Послодавца;
2) остварује индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно-васпитним потребама ученика;
3) остварује активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;
4) пружа додатну подршку ученицима из осетљивих друштвених група, талентованим ученицима и ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом и учествује у раду тима за израду ИОП-а и тима за додатну подршку ученику;
5) ради у испитним комисијама;
6) обавља послове ментора приправнику;
7) води прописану евиденциjу и педагошку документацију;
8) обавља послове одељењског старешине;
9) ради у тимовима и органима Послодавца;
10) учествује у изради прописаних докумената Послодавца;
11) ради унапређивања образовно-васпитне праксе саветује се са родитељима, односно старатељима, запосленима код Послодавца, спољним сарадницма, стручним и другим институцијама;
12) припрема и реализује излете, посете, екскурзије;
13) дежура према утврђеном распореду;
14) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
15) стручно се усавршава;
16) попуњава преводнице и сведочанства и дупликате сведочанстава
17) обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Стручни сарадник – педагог
Члан 28.
Стручни сарадник – педагог:
1) доприноси стварању оптималних услова за развој ученика и унапређивању образовно-васпитног рада;
2) учествује у планирању, програмирању, праћењу и вредновању остваривања образовно-васпитног рада;
3) прати, анализира и подстиче целовит развој ученика;
4) пружа подршку и помоћ наставницима у планирању, припремању и реализацији свих видова образовно-васпитног рада;
5) обавља саветодавни рад са ученицима, родитељима, односно старатељима и запосленима код Послодавца;
6) пружа помоћ наставницима на праћењу и подстицању напредовања ученика, прилагођавању образовно-васпитног рада индивидуалним потребама ученика, креирању педагошког профила и индивидуалног образовног плана ученика, обавља саветодавни рад са наставницима на основу добијених резултата процене, пружајући им подршку у раду са ученицима, родитељима, личним пратиоцима/педагошким асистентима, подстиче лични и професионални развој наставника;
7) подстиче професионални развој запослених и организује стручно усавршавање код Послодавца;
8) спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;
9) организује и реализује активности на пружању подршке ученицима ради постизања социјалне, емоционалне и професионалне зрелости;
10) организује упознавање ученика са ефикасним техникама и методама учења;
11) пружа подршку у изради и развијању индивидуалних образовних планова и сарађује са интерресорном комисијом у процени потреба за додатном образовном, здравственом и/или социјалном подршком ученику;
12) ради у стручним тимовима и органима Послодавца;
13) води прописану евиденцију и педагошку документацију;
14) учествује у изради прописаних докумената Послодавца;
15) координира и/или учествује у раду тима за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања;
16) врши процењивање деце при упису у први разред и проверу спремности за превремени упис у школу;
17) учествује у структуирању одељења код Послодавца, на основу процењених индивидуалних карактеристика ученика;
18) обавља послове у вези са професионалном оријентацијом ученика, уз посебно уважавање индивидуалних снага и потреба за подршком;
19) креира и прилагођава инструменте процене како би дошао до релевантних података о ученицима, узимајући у обзир њихове специфичности у комуникацији, социјалној интеракцији, емоционалном и когнитивном развоју;
20) реализује сарадњу са центром за социјални рад и другим релевантним институцијама, локалном заједницом, стручним и струковним организацијама од значаја за успешан рад Послодавца;
21) иницира и учествује у истраживањима образовно-васпитне праксе на нивоу Послодавца;
22) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
23) стручно се усавршава;
24) ________________________________;
25) обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Стручни сарадник – психолог
Члан 29.
Стручни сарадник – психолог:
1) доприноси стварању оптималних услова за развој ученика и унапређивању образовно-васпитног рада;
2) учествује у планирању, програмирању, праћењу и вредновању остваривања образовно-васпитног рада;
3) пружа подршку наставницима у планирању, припремању и реализацији свих видова образовно-васпитног рада;
4) пружа помоћ наставницима на праћењу и подстицању напредовања ученика, прилагођавању образовно-васпитног рада индивидуалним потребама ученика, креирању педагошког профила и индивидуалног образовног плана ученика, обавља саветодавни рад са наставницима на основу добијених резултата процене, пружајући им подршку у раду са ученицима, родитељима, личним пратиоцима, подстиче лични и професионални развој наставника;
5) спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;
6) организује и реализује активности на пружању подршке ученицима ради постизања социјалне, емоционалне и професионалне зрелости;
7) координира превентивни рад код Послодавца и пружање подршке ученицима и родитељима за примену здравих стилова живота, оснаживање породице за примену адекватних васпитних стилова;
8) обавља саветодавни рад са ученицима, родитељима, односно старатељима, наставницима и другим стручним сарадницима на унапређењу образовно-васпитног рада;
9) обавља саветодавни рад са ученицима, родитељима, односно старатељима и запосленима код Послодавца;
10) ради у стручним тимовима и органима Послодавца;
11) води прописану евиденцију и педагошку документацију;
12) пружа подршку у изради и развијању индивидуалних образовних планова и сарађује са интерресорном комисијом у процени потреба за додатном образовном, здравственом и/или социјалном подршком ученику;
13) учествује у структуирању одељења код Послодавца, на основу процењених индивидуалних карактеристика ученика;
14) обавља послове у вези са професионалном оријентацијом ученика, уз посебно уважавање индивидуалних снага и потреба за подршком;
15) креира и прилагођава инструменте процене како би дошао до релевантних података о ученицима, узимајући у обзир њихове специфичности у комуникацији, социјалној интеракцији, емоционалном и когнитивном развоју;
16) реализује сарадњу са стручним и другим институцијама, локалном заједницом, стручним и струковним организацијама од значаја за успешан рад Послодавца;
17) учествује у изради прописаних докумената Послодавца;
18) врши процењивање деце при упису у први разред и проверу спремности за превремени упис у школу;
19) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
20) стручно се усавршава;
21) ________________________________;
22) обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Стручни сарадник – библиотекар
Члан 30.
Стручни сарадник – библиотекар:
1) води пословање библиотеке;
2) планира, организује и учествује у изради и реализацији програма образовања и васпитања;
3) сарађује са наставницима и стручним сарадницима;
4) руководи у раду библиотечке секције;
5) ради на издавању књига, приручника, аудио и видео записа и нотних издања;
6) учествује у организовању и остваривању културне активности и јавне делатности Послодавца;
7) води фото, музичку, видео и другу архиву Послодавца и стручно обрађује нотне, видео, аудио и друге записе;
8) сарађује са матичном библиотеком, стручним институцијама и друштвеним окружењем;
9) предлаже набавку књига, часописа, инвентарише, класификује, сигнира и каталогизује;
10) учествује у избору одобрених уџбеника са осталим члановима већа;
11) учествује у раду тимова и органа Послодавца;
12) води педагошку документацију и евиденцију;
13) учествује у изради прописаних докумената Послодавца;
14) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
15) стручно се усавршава;
16) ________________________________;
17) обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Педагошки асистент
Члан 31.
Педагошки асистент:
1) пружа помоћ и додатну подршку ученицима у складу са њиховим развојним, образовним, социјалним потребама;
2) асистира наставницима и стручним сарадницима у циљу унапређивања њиховог рада са ученицима којима је потребна додатна образовна подршка;
3) ради унапређивања социјалног и емоционалног статуса ученика, као и оснаживања породица за то, континуирано и активно комуницира са родитељима односно старатељима ученика;
4) у сарадњи са управом Послодавца, стручним сарадницима и другим запосленима учествује у интерсекторској комуникацији са надлежним установама, организацијама, удружењима и јединицама локалне самоуправе;
5) учествује у раду Стручног тима за инклузивно образовање, односно Тима за пружање додатне подршке ученицима, као и у раду других тимова и органа Послодавца, ради унапређивања рада са ученицима;
6) пружа подршку ученицима у процесу социјализације и адаптације код Послодавца, на одељење и вршњачку комуникацију;
7) пружа континуирану подршку у прилагођавању техника, примени асистивних технологија у процесу учењу у школи и породици;
8) редовно подноси извештај о свом раду и израђује прописану документацију;
9) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
10) стручно се усавршава;
11) ________________________________;
12) обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
3.3. Пратећи и помоћно-технички послови
3.3.1. Правни, кадровски и административни послови
Секретар
Члан 32.
Секретар школе:
1) стара се о законитом раду Послодавца, указује директору и Школском одбору на неправилности у раду Послодавца;
2) обавља управне послове код Послодавца;
3) израђује опште и појединачне правне акте Послодавца;
4) обавља правне и друге послове за потребе Послодавца;
5) израђује уговоре које закључује Послодавац;
6) обавља правне послове у вези са статусним променама код Послодавца;
7)
8) обавља правне послове у вези са јавним набавкама, у сарадњи са финансијском службом Послодавца;
9) пружа стручну помоћ у вези са избором Школског одбора Послодавца;
10) пружа стручну подршку и координира рад комисије за избор директора Послодавца;
11) прати законске и друге прописе и друге правне акте који су у вези са радом Послодавца и запосленим лицима
12) стручно се усавршава;
13) _______________________________;
14) обавља и друге правне послове по налогу директора у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
3.3.2. Финансијски и рачуноводствени послови
Шеф рачуноводства
Члан 34.
Шеф рачуноводства:
1) проверава исправност финансијско- рачуноводствених образаца;
2) врши билансирање прихода и расхода;
3) врши билансирање позиција биланса стања;
4) води евиденције о реализованим финансијским плановима и контролише примену усвојеног контног плана;
5) припрема и обрађује податке за финансијске прегледе и анализе, статистичке и остале извештаје везане за финансијско – материјално пословање;
6) припрема податке, извештаје и информације о финансијском пословању;
7) преузима изводе по подрачунима и врши проверу књиговодствене документације која је везана за одлив и прилив готовине;
8) контира и врши књижење;
9) спроводи одговарајућа књижења и води евиденцију о задужењу и раздужењу;
10) врши обрачун амортизације, повећања и отуђења основних средстава;
11) прати и усаглашава прелазне рачуне и пренос средстава по уплатним рачунима са надлежним државним органима;
12) врши усаглашавање главне и помоћне књиге потраживања по основу принудне наплате;
13) врши контролу књижења на контима главне књиге и усаглашавања преноса средстава између подрачуна, прилива и одлива средстава по изворима;
14) води помоћне књиге и евиденције и усаглашава помоћне књиге са главном књигом;
15) чува и архивира помоћне књиге и евиденције;
16) сачињава и припрема документацију за усаглашавање потраживања и обавезе;
17) припрема документацију за обрачун и исплату плата, накнада и других личних примања, припадајућих пореза и доприноса;
18) припрема и обрађује документацију за пословне промене исказане на изводима рачуна;
19) прати законске и друге прописе и друге правне акте који се односе на послове које обавља;
20) стручно се усавршава;
21) обрада финансијског регистра и регистра запослених;
22)израда захтева економске и финансијске природе;
23) обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора, у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Референт за финансијско рачуноводствене послове
Референт за финансијско рачуноводствене послове
- врши пријем, контролу, груписање и књижење улазне и излазне документације и даје налог за финансијско задуживање;
- врши усаглашавање са главном књигом свих конта за обрачун зарада, накнада зарада и друга примања;
- врши обрачун зарада и осталих исплата;
- издаје потврде о висини зарада;
- врши фактурисање услуга;
- води књигу излазних фактура и других евиденија;
- води прописане електронске евиденције и обавља електронска плаћања;
- контролише евидентирање пословних промена у пословним књигама и евиденцијама;
- прати и усаглашава стање књига основних средстава и главне књиге;
- прати измиривање пореских обавеза;
- учествује у изради обрачуна пореза на додату вредност;
- израђује месечне извештаје из делогруга свог рада и одговоран је за њихову тачност;
- ажурира податке у одговарајућим базама;
- пружа подршку у изради финансијских извештаја (периодичних и годишњих) и годишњег извештаја о пословању;
- врши рачунску и логичку контролу месечних извештаја, обрађује податке и израђује статистичке табеле.
Поред наведених послова референт обавља и део административних послова и то:
- прикупља податке за израду одговарајућих докумената, извештаја и анализа;
- врши обједињавање података и техничку обраду извештаја и анализа;
- вођење записника на седницама Школског одбора
- исписивање дупликата сведочанстава
- обавља канцеларијске послове;
- обавља административне послове у вези са кретањем предмета;
- води општи деловодник, пописе аката и заводи, разводи, архивира и задужује акта;
- врши распоређивање, отпрему и доставу документације и поште;
- припрема и умножава материјал за рад;
- праћење и контрола рада сервирки и чистачица
- стручно се усавршава;
- обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
3.3.3. Послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите
Домар/мајстородржавања
Члан 36.
Домар/мајстор одржавања:
1) обавља прегледе објекта, врши контролу исправности инсталација, противпожарних система, уређаја, опреме, апарата и средстава;
2) обавља механичарске/електричарске/водоинсталатерске/браварске/столарске/лимарске/ молерске/аутомеханичарске и сл. послове, послове ложача, као и друге радове одржавања и поправки;
3) припрема објекте, опрему и инсталације за рад;
4) обавештава надлежне службе о уоченим неправилностима у објекту или већим кваровима на системима и инсталацијама;
5) пушта опрему или постројења у оперативни рад и зауставља на крају оперативног рада или у случају поремећаја или квара;
6) прати параметре рада и подешава опрему и постројење;
7) рукује постројењима у котларници;
8) обавља редовне прегледе објеката, опреме, постројења и инсталација, према плану одржавања;
9) води евиденцију о кваровима и извршеним поправкама;
10) одржава травнате површине у школском дворишту;
- обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду
Домар 2:-превози материјал набављен за потребе школе;
-по налогу директора превози раднике школе на семинаре и стручна усавршавања;
– превози ученике и наставнике на такмичења
-рукује возилом и стара се о његовом одржавању
-одржава травнате површине у школском дворишту
-врши поправке школског инвентара
-послови по налогу директора.
3.3.4. Послови услужних делатности
Сервирка
Члан 37.
Сервирка:
1) припрема, сервира и послужује топле и хладне безалкохолне напитке;
2) одржава хигијену посуђа, прибора и уређаја;
3) преузима робу и води књиге задужења и раздужења робе;
4) води евиденције о требовању и утрошку робе;
5) ___________________________________________________;
6) обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
3.3.5. Остали послови подршке
Чистачица
Члан 38.
Чистачица:
1) одржава хигијену у просторијама и санитарним чворовима;
2) одржава чистоћу дворишта и износи смеће;
3) приjављуjе сва оштећења и кварове на инсталациjама и инвентару;
4) прати стање залиха потрошног материјала за потребе одржавања чистоће;
5) ___________________________________________________;
6) обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
- Услови за избор директора и за распоређивање на радно место помоћника директора
Члан 39.
За директора Послодавца може бити изабрано лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос код Послодавца, испуњава следеће услове:
Стручна спрема/ образовање | Високо образовање:
– на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије), за наставника одговарајуће врсте школе, педагога или психолога; – на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године, за наставника одговарајуће врсте школе, педагога или психолога; изузетно: – на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем за наставника одговарајуће врсте школе –ако се на конкурс не пријави ниједан кандидат са одговарајућим образовањем. |
||
Додатна знања / испити/радно искуство/компетенције | – дозвола за рад наставника, васпитача и стручног сарадника (лиценца);
– обука и положен испит за директора установе (лиценца); – осам, односно 10 година рада на пословима образовања и васпитања након стеченог одговарајућег образовања, зависно од степена стручне спреме, у складу са прописима којима се уређује област образовања и васпитања. |
– знање рада на рачунару, __________________;
– професионални углед; – најмање осам односно 10 година радног искуства у образовању, |
Члан 40.
На радно место помоћника директора може бити распоређен наставник или стручни сарадник код Послодавца који има професионални углед и искуство и испуњава следеће услове:
Стручна спрема/ образовање | Високо образовање:
– на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије, мастер струковне студије); – на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године; изузетно: – на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем. |
Додатна знања/ испити/радно искуство | – дозвола за рад (лиценца). |
- Услови за пријем у радни однос код Послодавца
5.1. Општи услови за пријем у радни однос
Члан 41.
У радни однос код Послодавца може да буде примљено лице под условима прописаним законом, и то ако:
1) има одговарајуће образовање;
2) има психичку, физичку и здравствену способност за рад са децом и ученицима;
3) није осуђивано правноснажном пресудом за кривично дело за које је изречена безусловна казна затвора у трајању од најмање три месеца, као и за кривична дела насиље у породици, одузимање малолетног лица, запуштање и злостављање малолетног лица или родоскврнуће, за кривична дела примање или давање мита; за кривична дела из групе кривичних дела против полне слободе, против правног саобраћаја и против човечности и других добара заштићених међународним правом, без обзира на изречену кривичну санкцију, и за које није, у складу са законом, утврђено дискриминаторно понашање;
4) има држављанство Републике Србије;
5) зна српски језик и језик на којем остварује образовно-васпитни рад.
5.2. Услови за пријем у радни однос на радним местима у образовању и васпитању – наставно особље
Члан 42.
За обављање послова наставника разредне наставе, наставника у продуженом боравку и наставника предметне наставе у радни однос може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | Високо образовање:
– на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије, мастер струковне студије); – на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године; изузетно: – на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем. |
Додатна знања / испити / радно искуство | – дозвола за рад – лиценца (осим за приправнике и лица са стеченим радним стажом која су с њима изједначена у погледу радноправног положаја). |
Члан 43.
За обављање послова стручног сарадника у радни однос може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема/ образовање | Високо образовање:
– на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије, мастер струковне студије); – на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године. |
Додатна знања/испити / радно искуство | -дозвола за рад – лиценца (осим за приправнике и лица са стеченим радним стажом која су с њима изједначена у погледу радноправног положаја). |
Члан 45.
За обављање послова педагошког асистента у радни однос може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | – средње образовање. |
Додатна знања / испити / радно искуство | – обука за педагошког асистента (завршен прописан програм обуке за рад са децом и ученицима ромске националне мањине). |
Члан 46.
Ближи услови у погледу врсте и степена образовања наставника, стручног сарадника, педагошког асистента прописани су подзаконским актом министра надлежног за послове образовања.
5.3. Услови за пријем у радни однос – пратећи и помоћно-технички послови
5.3.1. Правни, кадровски и административни послови
Члан 47.
За обављање послова секретара у радни однос може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | Високо образовање:
– на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије), из области правних наука; – на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године, из области правних наука. |
Додатна знања / испити / радно искуство | – дозвола за рад секретара (лиценца за секретара) или положен стручни испит за секретара, правосудни или стручни испит за запослене у органима државне управе или државни стручни испит (осим за приправнике и лица са стеченим радним стажом која су с њима изједначена у погледу радноправног положаја). |
5.3.2. Финансијски и рачуноводствени послови
Члан 49.
За обављање послова шефа рачуноводства може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | Високо образовање:
– на основним студијама у обиму од 180 ЕСПБ бодова, по пропису који уређује високо образовање почев од 10. септембра 2005. године, и то из економских наука (врста образовања); – на студијама у трајању до три године, по пропису који је уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године, и то: из економских наука (врста образовања); или вишим образовањем |
Члан 50.
За обављање послова референта за финансијско – рачуноводствене послове може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | – средње образовање, економског смера, правног и гимназија (врста образовања). |
Додатна знања / испити / радно искуство | – знање рада на рачунару, и то ___________________. |
5.3.3. Послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите
Члан 51.
За обављање послова домара/мајстора одржавања може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | – средње образовање 3 и 4 степен техничког смера (врста образовања).изузетно основно образовање стечено до дана ступања на снагу Уредбе о Каталогу радних места у јавним службама и другим организацијама у јавном сектору. |
Додатна знања / испити / радно искуство | – положен стручни испити за рад са судовима под притиском (за послове руковања постројењем у котларници). |
5.3.4. Послови услужних делатности
Члан 52.
За обављање послова сервирке може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | – средње образовање, и то прехрмбене, пољопривредне (врста образовања);
изузетно: – основно образовање и радно искуство на тим пословима стечено до дана ступања на снагу Уредбе о Каталогу радних места у јавним службама и другим организацијама у јавном сектору. |
5.3.5. Остали послови подршке
Члан 53.
За обављање послова чистачице може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, има основно образовање.
- IV. ПОСЕБНЕ ОДРЕДБЕ О ЛИЦУ ЗА БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
Члан 54.
Директор актом у писаном обликуможе да одреди лице које обавља послове безбедности и здравља на раду (у даљем тексту: лице за безбедност и здравље на раду).
Лице из става 1. овог члана одређује се из редова запослених код Послодавца.
Лице за безбедност и здравље на раду мора имати положен стручни испит о практичној оспособљености, у складу са Законом о безбедности и здрављу на раду.
Лице за безбедност и здравље на раду дужно је да континуирано усавршава знања у области безбедности и здравља на раду.
Члан 55.
Лице за безбедност и здравље на раду обавља послове у складу са Законом о безбедности и здрављу на раду, а нарочито:
1) спроводи поступак процене ризика;
2) врши контролу и даје савете Послодавцу у планирању, избору, коришћењу и одржавању средстава за рад, опасних материја и средстава и опреме за личну заштиту на раду;
3) учествује у опремању и уређивању радног места, ради обезбеђивања безбедних и здравих услова рада;
4) организује превентивна и периодична испитивања услова радне околине;
5) организује превентивне и периодичне прегледе и провере опреме за рад;
6) предлаже мере за побољшање услова рада, нарочито на радном месту са повећаним ризиком;
7) свакодневно прати и контролише примену мера за безбедност и здравље код Послодавца;
8) прати стање у вези са повредама на раду и професионалним обољењима, као и болестима у вези са радом, учествује у утврђивању њихових узрока и припрема извештаје са предлозима мера за њихово отклањање;
9) припрема и спроводи оспособљавање запослених за безбедан и здрав рад;
10) припрема упутства за безбедан рад и контролише њихову примену;
11) забрањује рад на радном месту или употребу средства за рад, у случају када утврди непосредну опасност по живот или здравље запосленог;
12) сарађује и координира рад са службом медицине рада по свим питањима у области безбедности и здравља на раду;
13) води евиденције у области безбедности и здравља на раду код послодавца.
Лице за безбедност и здравље на раду дужно је да у писаном облику извести Послодавца и представнике запослених за безбедност и здравље на раду о забрани рада из става 1. тачка 11) овог члана.
Ако Послодавац, и поред забране рада у смислу става 1. тачка 11) овог члана, наложи запосленом да настави рад, лице за безбедност и здравље на раду дужно је да о томе одмах извести надлежну инспекцију рада.
- V. ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 56.
Запослени који не испуњава услов за пријем у радни однос у погледу врсте и степена образовања, утврђен Правилником, а радни однос код Послодавца је засновао према условима утврђеним у акту који је важио до ступања на снагу Правилника, има право да настави рад код Послодавца, уколико то није супротно закону.
Члан 57.
Лице које не испуњава услов за пријем у радни однос у погледу врсте и степена образовања, утврђен у Правилнику, може бити примљено у радни однос код Послодавца под условом да има статус „затеченог запосленог“, у складу са законом.
Члан 58.
Правилник се сматра донетим и истиче се на огласну таблу Послодавца тек пошто Школски одбор на њега да сагласност.Школски одбор дао сагласност дана 1.9..2022
.
Правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Послодавца.
Саставни део правилника је прилог – табеларни приказ броја извршилаца по радним местима, који ће се утврђивати за сваку школску годину.
вд директор школе
мр Далибор Фарбаш
Правилник је заведен под деловодним бројем 01-438, од 1.9. 2022. године.
Школски одбор је на Правилник дао сагласност , 1.9. 2022. године.
Председник Школског одбора Милена Клисурић
Прилог : број извршилаца на радним местима
Група послова | Назив радног места | Број извршилаца |
Руководећа радна места | Директор | 1 извршилац |
Помоћник директора | 1 извршилац | |
Радна места у образовању и васпитању – наставно особље |
Наставник разредне наставе | 20 извршилаца |
Наставник у продуженом боравку | 0 извршилац | |
Наставник предметне наставе | 35извршилаца
|
|
Наставник предметне наставе са одељенским старешинством | 12 извршилац | |
Стручни сарадник педагог | 1 извршилац | |
Стручни сарадник психолог | 1 извршилац | |
Стручни сарадник библиотекар | 1 извршилац | |
Пратећи и помоћно-технички послови | Секретар школе | 1 извршилац |
Шеф рачуноводства | 1 извршилац | |
Референт за финансијско рачуноводствене послове | 1 извршилац | |
Домар/мајстор одржавања | 2 извршиоца | |
Сервирка | 1 извршилац | |
Чистачица | 12 извршилаца |